SEO nástroje

Kontakt Dostupné SEO s garancí

SEO nástroje (ty opravdu hodnotné)


Bez pomůcek, které běžně nazýváme SEO nástroje by si už dnes asi málokterý profesionál v oboru optimalizace pro vyhledávače dokázal vůbec představit svou práci. Dokáží totiž ušetřit spoustu práce a to už při správě jednoho webu, nemluvě o tom, když jich máte na starosti hned několik. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé SEO nástroje trochu blíže.

Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools nebo česky Nástroje pro správce webu je řekněme taková základní pomůcka pro správu internetových stránek. Nabízí správu a přehled o vašich stránkách, co se týče jejich obsahu a struktury. Pomůže vám s identifikací základních chyb, které vám také díky kvalitní nápovědě a implementovaným nástrojům vesměs pomůže vyřešit. Pokud navíc propojíte svůj účet se službou Google Analytics získáte další informace, jako například přehled o vyhledávacích dotazech a jejich četnosti nebo webech odkazujících na vaše stránky.

Google Analytics

SEO nástroj Google Analytics je komplexní a hojně využívaný pomocník, navíc zcela zdarma, který vám toho o vašich stránkách může říct opravdu hodně, stačí se jej naučit používat. Nabízí celou řadu pokročilých funkcí a nastavení, díky kterým můžete sledovat návštěvnost svých stránek podle mnoha kritérií, ať již se jedná o demografické cílení nebo třeba to, zda k vám návštěvníci přicházejí přes vyhledávače, z odkazujících stránek nebo si odkaz na vás uložili ve svém prohlížeči, kolik času stráví na té které stránce, kolik si jich prohlédnou nebo kdy a které opustí. Dozvíte se také to, na která klíčová slova jsou vaše stránky dostupné v Googlu a na jakých pozicích se umísťují, respektive přes které vyhledávací dotazy se k vám návštěvníci dostali.

K dispozici máte také množství filtrů, díky kterým můžete například zobrazovat jen návštěvy z určitého místa nebo naopak některý provoz přímo vyřadit, jako třeba návštěvy z vaší firmy. Vybírat lze z přednastavených filtrů nebo si vytvořit své vlastní.

Podstatnou funkcí je nastavení cílů a sledování konverzí, což přináší skvělý přehled o výkonnosti vašeho webu. Stanovení jednotlivých cílů záleží zcela na vás, ať již se jedná o zobrazení stránky s poděkováním za objednávku, odeslanou zprávu, stažení souboru nebo jakýkoli jiný cíl, který si určíte.

Google Analytics nabízí opravdu velké možnosti, jejichž samotný popis by vydal na celý seriál. Podrobný popis nastavení jednotlivých funkcí starší verze Google Analytics najdete ve zhruba dvacetistránkovém tutoriálu Google Analytics na stránkách Roberta Němce nebo se můžete obrátit s důvěrou na náš SEO servis.

Majestic SEO

Dalším pomocníkem, který již není z produkce Googlu je online nástroj Majestic SEO. Jedná se o nástroj určený k analýze zpětných odkazů používající vlastní metriku, kterou byl původně AC Rank, jejž nově nahradily propracovanější metriky Citation Flow a Trust Flow. Obě mají rozptyl hodnot od 0 do 100, přičemž platí, že čím větší hodnota, tím kvalitnější odkaz. Na tomto místě si ale upřesněme, že v případě Citation Flow je kvalita především důsledkem kvantity, kdežto u Trust Flow jde o snahu zachycení opravdu kvality odkazu. Citation Flow vychází z původního AC Ranku a odráží hodnotu odkazujících stránek podle toho, jaké odkazy a v jakém množství vedou právě na ně. Oproti tomu Trust Rank se snaží o přesvědčivější metriku a hodnotí weby podle jejich důvěryhodnosti. Ta je vypočtena tak, že se odvolává na odkazy autoritativních webů, jejichž Trust Rank je takto, pomocí odkazů, dále šířen.

Majestic SEO standardně ukazuje na umístění odkazu, zda je v obrázku či anchor textu nebo informaci zda obsahuje atribut „no follow“. Jednotlivé hodnoty můžete sledovat také v grafu, který ukazuje průnik obou metod měření. Zdarma můžete využít tento nástroj včetně reportů pouze pro vlastní stránky.

Open Site Explorer

Open Site Explorer od SEOmozu je dalším online nástrojem zdarma pro analýzu zpětných odkazů. Ve verzi zdarma nabízí 1000 odkazů, u prvních dvaceti nám prozradí jejich rank a použitý anchor text, případně zda je text skrytý v obrázku.

Open Site Explorer je také k dispozici ve verzi Pro, která kromě úplných přehledů nabízí také metriky pro sledování odkazů ze sociálních sítí.

Collabim

Hodnotný online nástroj najdete také z dílny české provenience – jeho jméno je Collabim. SEO nástroj Collabim je v základní verzi, která předpokládá sledování jednoho webu také zdarma. Můžete díky němu vyhledávat vhodná klíčová slova a sledovat, jak se na ně Váš web umísťuje na Googlu a Seznamu. Collabim Vám také pomůže s vyhledáním vhodných webů pro umístění zpětných odkazů a vytvářením reportů.


comments powered by Disqus