SEO test. A co s ním?

Kontakt Dostupné SEO s garancí

Nevíte co s časem? Zkuste SEO test!

2.11.2012

K napsání tohoto článku mě inspirovalo pár přátel, kteří mi hlásili, jak se jim na základě takzvaných SEO nástrojů a jejich SEO testů daří optimalizace webu. Přiznávám, že jsem si s tím taky před časem vyhrál, pyšný na své výsledky, když se mi dařilo přidávat procenta, či bodíky nahoru a to je další důvod nad zamyšlením, k čemu to celé je a co za tou mánií kolem SEO testů stojí.

Jaký je princip a hlavně užitek?

V první řadě si řekněme, že pro někoho to užitek rozhodně mít musí, jenže pro koho? Běžný uživatel tzv. „laděním“ svých stránek hlavně zabije spoustu času a největší efekt, kterého tím dosáhne je, že se přiblíží nějaké magické hranici, kterou si někdo jiný víceméně vycucal z prstu. Ale jelikož vím, o co jde, musím říct, že určitý pocit vítězství v tom je. Že to má se SEO společný jen název, je v tu chvíli nepodstatné…

Hodnotu to ale rozhodně musí mít pro provozovatele takového SEO testu. Pravděpodobně nebude v tom, že by z něj využil odkazy na svoje kmenové stránky, tento web totiž ukazuje vlastně všude, takže hodnota odkazu moc valná nebude. Pak tedy musí být ona hodnota v tom všude. No jasně, jak jinak a hlavně lépe seženete tak velkou databázi lidí, kteří mají své stránky a chtějí je optimalizovat?

Některé SEO testy jsou navíc zábavné tím, že ať koukáte na jakýkoli web, jeho hodnota nepřesáhne určitou cifru. Tak si říkáte, je oněch 65 myšleno v procentech nebo nějakých bodech? Jestli v bodech, kolik je tedy maximum? Jestli v procentech, tak jak je možné, že do 100% je tak daleko? Aha, už vím, nikdo není dokonalý! Anebo to mají postaveno záměrně tak, aby člověk zoufale zařval „Já na to prostě nemám, udělejte mi to SEO, prosím!!!“…? Kdo ví…

Co a jak hodnotí tzv. SEO test

Řekněme, že je fajn, že Vás upozorní, zda máte použita klíčová slova v title a H1, ale zda je máte opravdu vhodně zvolená, prostě z principu nedokáží. A jestli je hustota rozmístění klíčových slov dost velká, to už vážně nechte plavat - není žádnou zvláštností, že najdete ve výsledcích vyhledávání na prvních místech stránku, na které je klíčový výraz třeba 2x. A validita kódu? No jestli vám ty stránky nepsalo pětileté dítě a zobrazí vám je prohlížeč, tak s tím ani žádný vyhledávač pravděpodobně nebude mít problém.

Takže žádné SEO neexistuje?

Řekl bych, že SEO je především někde jinde. Je to celé více o celkovém konceptu, o povědomí o značce, o náplni, o tom vědět, kam určitý projekt míří, koho má oslovit a taky trochu o intuici.

Je důležité sledovat trendy v algoritmech vyhledávačů, ovšem asi tak stejně, jako sledovat trendy v běžném životě. Prostě jakýkoli algoritmus nemůže kopírovat přirozenost, může se jí jen přiblížit. A když vezmeme v potaz to, jak dlouho může trvat vytvořit určitý vyhledávací algoritmus a jak rychle potom u něj dochází k průběžným změnám, jakou má asi šanci nějaký SEO test, být byť jen krok za ním…?

Kdo za tím vším stojí

Jedna malá historka z praxe na závěr. U jednoho z takovýchto SEO testů či testrů jsem našel zmínku o výměně stálých odkazů, tak si říkám, že to zkusím. Sice hned první link nefungoval, ale to mě neodradilo, takže jsem si našel kontakt a poslal email s žádostí. Časem jsem dostal odpověď, že by mi navrhovali výměnu přes třetí stranu. Šlo o web provozovatele, zaměřený na poskytování služeb v oblasti SEO. To by bylo úplně v pořádku, proč ale firma nabízející SEO odkazuje z každé stránky na kartářku??


comments powered by Disqus