Jak na on page SEO

Kontakt Dostupné SEO s garancí

SEO on page


Prvním krokem, který je nutno udělat při optimalizaci webu pro dobře vyladěné SEO, je nastavení on page faktorů - tedy vylazení samotných stránek internetové prezentace. To se skládá z několika kroků, které si zde popíšeme podlke jejich relevance. V zásadě bychom je mohli také rozdělit na technické aspekty a měkčí metody, které jsou víceméně marketingového charakteru.

SEO onpage po technické stránce

Jednotlivé faktory, které se vztahují ke správnému vyladění onpage SEO po technické stránce si teď postupně rozebereme.

Validita

Často skloňována bývá validita HTML kódu, která je ovšem hodně přeceňována. Ono se opravdu nic nestane, pokud kód vašich stránek nebude 100% validní, spíše jde o to, aby byli vyhledávací roboti schopni vašimi stránkami projít. Pokud je stránku schopen zobrazit prohlížeč, pravděpodobně ji bude schopen načíst také vyhledávací robot.

Duplicity

Mnohem podstatnější je v rámci vyladění SEO onpage faktorů duplicita stránek. Mezi základní duplicity patří zobrazování stránek s www na začátku a bez nebo cesta končící jednou lomítkem a podruhé například index.html. S těmito klasickými problémy se ještě vyhledávače při indexaci většinou dokáží vyrovnat, ale není rozhodně na škodu, pokud je máte podchycené. Rozhodně zásadní jsou pak duplicity, kdy odkazujete několika různými adresami na tutéž stránku, k čemuž nejčastěji dochází u dynamicky generovaných stránek.

Chyba 404

Z programátorského hlediska SEO onpage faktorů je nazanedbatelná ještě jedna věc a tou je nastavení chybové hlášky 404. Vyhledávač v případě neexistující stránky musí dostat přesně tuto hlášku, pokud se mu vrací 301 nebo 200 je to špatně. Chybovou hláškou 404 (neexistující stránka) server odpovídá v případě, že návštěvník klikl, na již neexistující odkaz, stránka byla smazána nebo třeba zadal špatně adresu URL,

Je pro SEO důležitá také URL adresa?

Semotnému tématu URL adresy, která je dalšém z významných prvků optimalizace webu, se věnujeme v samostatné kapitole Nakolik je důležitá pro SEO URL adresa.

SEO a důležité fragmenty HTML kódu

Většinu podstatných fragmentů HTML kódu jsme si popsali již v úvodním článku SEO optimalizace v praxi, odstavci Klíčová slova, jejich souhrn a některá upřesnění pak najdete v článku SEO v HTML kódu.

Přitáhněte si návštevníky!

V žádném kroku optimalizace webu nesmíte zapomínat na to, že především potřebujete na svých stránkách návštěvníky. Takzvaně měkké nebo také soft metody jsou právě cílené tímto směrem. Jde především o relevanci, aktuálnost a hodnotu poskytnutých informací, díky kterým se návštěvníci vašich stránek budou nejen vracet, ale také mohou vaše stránky dále doporučit. Každému pak musí být hned jasné, na jaké číslo má zavolat, kde najde hledaný produkt, nebo jak jednoduše, bez zbytečných kroků vyplní formulář, přihlásí se k odběru atd. Zkrátka musí být jasné, že když kliknete na SEO servis, obdržříte informace o našich službách a pokud nás chcete rovnou oslovit, kliknete na kontakt. To vše doplněné poutavým designem, který zaujme, pak spolu s vyladěnými technickými parametry tvoří základ úspěšněho onpage SEO.


comments powered by Disqus