SEO garance

Kontakt Dostupné SEO s garancí

Co mají společného SEO garace a povodeň?

31.7.2013

Myšlenka k napsání tohoto článku vychází ze zamyšlení nad obecnou přitažlivostí pozic ve vyhledávačích.

Přitažlivost pozic

O tom, že měřit SEO na základě pozic ve vyhledávačích je nesmyslné, toho bylo napsáno dost a přesto jsou stále zástupy těch, kteří jsou ochotni za pozice platit a to nemalé částky. Proč to tedy stále dělají?

Jedním ze základních faktorů je bezesporu měřitelnost. Tedy asi takto: každý klient by rád viděl relevanci svých investic a vyžaduje důkaz, že volil správně. A tady se jeví logika garancí pozic jako dokonalá. Například za první stránku dám tolik, za druhou polovinu a za třetí už ale nedám nic. To zní rozumně. Jenže otázka v tuhle chvíli zní: Co si zákazník zároveň s pozicemi kupuje? A odpověď je jednoduchá: Nekupuje si nic navíc – vždyť si zaplatil pouze za pozice.

Novodobý on-line šlechtic?

Možná by se to dalo přirovnat ke kupčení s tituly. Ať už dříve šlechtickými nebo třeba novodobě vysokoškolskými. Investujete do toho, aby se váš web dostal na první stránku a co je víc v on-line světě, když SEO má ještě pořád punc výlučnosti… Tomu ještě celkem rozumím, ale nechápu tu krátkozrakost – trošku mi to připomíná obrovský monument u Stalingradu, který postupně podemílá voda. A pak že na věčné časy…

Povodně v SEO aneb podemletý web

Aby se web dostal na přední místa ve vyhledávačích, musí se do něj investovat. Nejlepší investicí je vždy dobrá myšlenka, když není myšlenka, přijdou na řadu peníze. Čím méně kvalitních myšlenek, tím více peněz. Problém ale je ten, že stabilita je spíš v kvalitní myšlence, než v objemu peněz. Samozřejmě i myšlenka něco stojí a někdy se její cena zdá být vysoká. Ovšem je zde rozdíl – s dobrou myšlenkou přicházejí noví zákazníci, bez ní povodeň.

Pokud se tlačí na pozice, tak se jde po pozicích a to hlava nehlava. Nakupovat odkazy je dost drahé, tak se vymýšlí různé způsoby, jak to obejít a myslíte, že Google Panda či Penguin nějak změnili přístup českých SEO mágů? Ale kdeže, jsme v Čechách a máme přeci ještě Seznam, na kterém se dá stále něco vyrýžovat. Vždyť on to klient nějak zkousne, když se na Seznamu zadaří a Googlu to taky nějakou dobu trvá, než zjistí, že odkazující stránky jsou pouhý plevel, tak co bychom to neriskli…

A tak na váš web odkazuje čím dál více jiných webů a jeho pozice ve vyhledávání stoupají. Až do té chvíle, než vyhledávač začne zjišťovat, že s weby, které na ten váš odkazují, není něco v pořádku. A pak to začne nabírat opačný směr – tedy ke dnu. Z podivných webů, které teď na vás odkazují, navíc nepřichází žádné návštěvy. A ty, co přicházejí ještě pořád z vyhledávání, tak u vás stejně nenakoupí a neobjednají si, protože vlastně hledali něco jiného, nemůžou se na vašich stránkách vyznat, nerozumí těm přeoptimalizovaným textům, které nějak nedávají smysl, neví, kterou službu si objednat, protože „v rámci optimalizace“ je na vašem webu stránek s jedním produktem nějak moc a podobně.

Ale přeci byste za to nekamenovali chudáka SEO specialistu nebo agenturu, když jste si u nich objednali garanci pozic. Tohle opravdu není SEO.


comments powered by Disqus