Registrace do katalogů

Kontakt Dostupné SEO s garancí

Katalogy – ano nebo raději ne…?

23.10.2012

Registrace do katalogů – nádherné slovní spojení, které nemůžu nechat jen tak být a hlavně, je tady další zkušenost a rád se o ni podělím.

Dívat se na SEO, jako na závod o první pozice v žebříčcích vyhledávačů je téma samo o sobě a mám v plánu něco k tomu napsat, protože jakožto fenomén (nejen) dnešní doby si to pozornost myslím zaslouží. Teď koukám, jak jsem se k předchozí větě vůbec dostal… Mám to! Registrace do katalogů a závod o první pozice. Dobře, takže pěkně od začátku.

Někde se začít musí

Na začátek musím říct, že nejsem nějakým zásadním odpůrcem registrace do katalogů. Některé mi dokonce přijdou, jako vcelku zajímavý počin, viz. třeba CZIN.eu nebo katalog stránek Začátek.cz a prostě pokud vypustíte web do světa, obyčejnou firemní prezentaci, a chcete se prokousat konkurencí, zkrátka někde začít musíte a ať si říká každý co chce, tento způsob je prostě zatím pořád nejrychlejší a nejlevnější cestou. Ale rovnou podotknu, že bych za to nedal ani korunu.

Registrace do katalogů je vyloženě nudná a nezáživná práce, která se opravdu vleče. Zkrátka pořád a dokola totéž. Nekonečné. Ale má to jednu neocenitelnou výhodu – vidíte, co děláte a to je k nezaplacení. Většina katalogů na internetu je totiž, s prominutím, takové smetiště bez nápadu. A navíc jeden vedle druhého přes stejnou šablonu. A některé dokonce vyžadují za registraci od vás zpětný odkaz. Úsměvné.

Ale existují katalogy, které se snaží být alespoň trošku jiné. A na tomto místě bych řekl, že katalog je prostě určitý konkrétní druh informačního média a v tomto ohledu mu nelze upřít právo na život. Přece nazastřelíme knihovníka, který dělá kartotéky a věřím, že pro někoho to může být určitý způsob naplnění a radossti. A ty lepší kousky nabídnou většinou nějakou záložku v profilu navíc, kam můžete umístit pár fotografií, PR článek, mapu apod. Vždyť i Firmy.cz spadající pod Seznam nejsou ničím jiným než katalogem.

Až na dno internetu

Tady se vracím k úvodu, kde jsem psal o tom, že bych za registraci nedal ani korunu. Je tu totiž riziko, že při registraci do katalogu, který později ohodnotí vyhledávač jako obyčejnou linkfarmu, budete od něj penalizováni a to je i ta má vlastní zkušenost. Není to nic hrozného – prostě se propadnete do hlubin internetu na víceméně nedohledatelné pozice. No a nějaký čas bude trvat, než se dostanete zpátky a samozřejmě bude potřeba všechny inkriminované linky odstranit.

Jak tedy na to

Pokud se pro registraci do katalogů rozhodnete, udělejte si to raději sami, ať víte, kam se registrujete. Ono to ještě donedávna bylo celkem jedno, nakonec i Seznam je zatím ještě v klidu, ale Google to vidí trošku jinak. Zase pokud jste se někdy o registraci do katalogů zajímali a viděli ten balast (někdy teda spíše smetiště) ani se nebudete divit, ale řekl bych, že tolerance je velmi citlivé téma.

Nemůže toho zneužít konkurence?

Kromě hranic tolerance, svobody apod. je tady ještě jeden háček a tím je možnost nekalého konkurenčního boje. Těžko říct, jak je to s hodnocením opravdu v praxi, ale asi bude i algoritmus vyhledávačů mít nastavenu nějakou hranici tolerance a nebudou Vás penalizovat za registraci v jednom katalogu. Pokud jich ale bude třeba pár stovek, to už asi bude jiné kafe…


comments powered by Disqus